Alt som skjer i Oslo og omegn - samlet på ett sted

Vekter delte video av selvdrap – dømt til fengsel

En vekter i 20-årene er dømt til 45 dagers fengsel etter å ha delt en overvåkingsvideo av en ung mann som tok sitt eget liv. Mannen har erkjent at han sendte videoen til en kamerat. Saken gikk derfor som en tilståelsessak i Romerike og Glåmdal tingrett denne uken, skriver VG. Mannen har forklart at han ikke hadde til hensikt å spre videoen videre, men videoen ble etter hvert delt videre i sosiale medier. I tingretten ble mannen dømt til fengsel i 45 dager. Han har tatt betenkningstid. Hendelsen fant sted i Oslo sentrum i fjor. Mannen mistet jobben i vekterselskapet etter hendelsen.

ANNONSE
Let's Pixel AS