Alt som skjer i Oslo og omegn - samlet på ett sted

17. mai-komiteen bekrefter ny taler

En mann smiler forsiktig inn i kameraet. Han er kledd i en mørk grå dress og har brunt slips i halsen. FOTO: Heiko Junge / NTB
En mann smiler forsiktig inn i kameraet. Han er kledd i en mørk grå dress og har brunt slips i halsen. FOTO: Heiko Junge / NTB

17. mai-komiteen i Oslo har omsider landet på hvem som skal tale ved krigsseilermonumentet. Onsdag takket oberst Ranie Elisabeth Tomter ja til å tale, bekrefter leder i komiteen Hilde Helland (H) til NRK. – Jeg er veldig glad for at vi fant en god løsning. Oberst Tomter sto høyt på listen, og jeg er glad for at hun i dag takket ja, sier hun. Tidligere i april ble Asle Toje vraket som taler, noe som førte til at Frps Ingeborg Bjørnevik trakk seg fra komiteen. I et møte mandag presenterte Helland flere kandidater som ikke hadde noen politisk tilknytning, men tilknytning til monumentet. – Etter alt som har skjedd, synes jeg dette har gått veldig fint, sier Helland.

ANNONSE
Let's Pixel AS