Nesten 10 millioner for å bekjempe tannlegeskrekk

Regjeringen deler nå ut midler til bekjempelse av tannlegeskrekk, og Akershus får 9,6 millioner kroner. Pengene skal styrke tilrettelagt tannbehandling. Med blant annet psykolog og angstbehandling til personer som har vært utsatt for tortur, overgrep eller av andre grunner er redd for å gå til tannlegen. – Pengene skal hjelpe menneskene med sin angst, sånn at de tør å gå til tannlegen, sier Ragnhild Bergheim i Arbeiderpartiet.