Bilulykke på Romerike: Kjørte uten gyldig førerkort
En bilfører anmeldes for besittelse av kniv og øks, samt kjøring uten gyldig førerkort, etter en bilulykke på Romerike natt til mandag. Bilen hadde kjørt over en midtrabatt og fikk store materielle skader, opplyser politiet. – Føreren forsøkte å unndra seg patruljen til fots, men ble raskt innhentet og tatt fysisk kontroll på. Det ble gjort funn av kniv på personen og en øks i førerdøren. Det opplyser operasjonsleder Henrik Larsen i Øst politidistrikt. Det er ikke mistanke om at mannen i 30-årene var ruspåvirket, men han hadde ikke gyldig førerkort.