Fastlege i retten for millionbedrageri
Denne uka møter ei kvinne fra Bærum i retten i en bedragerisak. Kvinnen har tidligere jobba som fastlege i Bærum. Hun ba helsemyndighetene om refusjon for behandling av pasienter som i noen tilfeller ikke engang hadde vært på legekontoret, ifølge tiltalen. Til sammen fikk hun utbetalt over 1,5 millioner urettmessig, ifølge tiltalen. Kvinnen erkjenner ikke straffskyld, skriver Budstikka. Saken varer fram til onsdag neste uke.