Alt som skjer i Oslo og omegn - samlet på ett sted

Bålforbud fra nå

Oppfordrer til forsiktighet ved bruk av engangsgriller FOTO: Sara Johannessen
Oppfordrer til forsiktighet ved bruk av engangsgriller FOTO: Sara Johannessen

I dag starter perioden med bålforbud. Fra nå og fram til 15. september er det ulovlig å tenne bål eller grille i skogen. Du kan riktignok bruke godkjente grill- og bålplasser, og det er stort sett lov å grille i parker og på strender. Men planlegger du en tur til øyene i Oslofjorden, må grillen bli hjemme – der er det nemlig totalforbud hele året.

ANNONSE
Octavian Forlag - Sonderlager