Alt som skjer i Oslo og omegn - samlet på ett sted

Regjeringskvartalet mangler kaffemaskiner

En stor folkemengde samler seg utenfor moderne kontorbygg. På en scene midt i folkemengden står flere personer. Mange ser mot scenen der det ser ut til å være en samling. (Bildebeskrivelsen er laget av en KI-tjeneste) FOTO: Henrik Myhr Nielsen/NRK
En stor folkemengde samler seg utenfor moderne kontorbygg. På en scene midt i folkemengden står flere personer. Mange ser mot scenen der det ser ut til å være en samling. (Bildebeskrivelsen er laget av en KI-tjeneste) FOTO: Henrik Myhr Nielsen/NRK

Etter 15 år har seks departementer og 2200 ansatte denne uken flyttet inn i det nye regjeringskvartalet – men kaffemaskiner og boblevann må de vente på. Drikkevann er tilgjengelig, men foreløpig ikke med bobler, opplyser Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD) til E24. I minikjøkkenene er det satt ut kaffetraktere som midlertidig løsning. – Vi forventer at de siste kaffemaskinene vil være på plass før sommeren, skriver DFD. Å utbedre manglene vil koste mellom 200.000 og 300.000 kroner. Mandag 13. april åpnet statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) regjeringskvartalet med brask og bram. Prestisjebygget har en prislapp på over 50 milliarder kroner, og er et av de dyreste prosjektene i norsk historie. Store deler av regjeringskvartalet ble ødelagt i 22. juli-angrepet i 2011.

ANNONSE
Let's Pixel AS