Oslo Ap sier ja til bydelsreform

Den største endringen av Oslo på et kvart århundre er ett skritt nærmere. Det fordi ledelsen i Oslo Ap ønsker en bydelsreform velkommen. Til møtet i representantskapet onsdag foreslo partistyret å gi bystyregruppa mandat til å forhandle med byrådet om innholdet. Blant byrådets borgerlige venner er KrF positive til en bydelsreform og klare for å snakke med byrådet om innholdet. Fremskrittspartiet har ennå ikke tatt stilling. Byrådet la sitt endelige forslag fram for bystyret i mars. 15 bydeler skal bli til åtte. De nye, store bydelene skal få flere oppgaver. Den største – i Groruddalen – får 114.000 innbyggere.